Wirtualna kopalnia, wirtualne maszyny

0
561

Ubrać okulary i znaleźć się z maszyną wiercącą, wozem odstawczym oraz ładowarką łyżkową w wirtualnej kopalni – to możliwe dzięki nowemu nabytkowi Miedziowego Centrum Kształcenia Kadr w Lubinie. Okulary Oculus Quest 2 pozwolą podnieść poziom szkolenia dla uczniów ZS MCKK i osób dorosłych robiących kursy w MCKK.

Miedziowe Centrum Kształcenia Kadr w Lubinie zakupiło okulary, które pomogą w szkoleniu nie przede wszystkim uczniów Zespołu Szkół MCKK, ale też dorosłych, głównie pracowników KGHM Polska Miedź S.A. na kursach operatorskich w obsłudze zmianowej.

– Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie wirtualnej rzeczywistości do kształcenia dlatego, że wydaje nam się, że może ona pomóc w nauczaniu pewnych procedur i zasad zachowania się po ziemią. Przy jej pomocy nasi słuchacze i uczniowie będą się uczyć codziennej obsługi maszyn górniczych. Dlaczego wirtualna rzeczywistość może być korzystniejsza niż praca z maszyną tutaj na powierzchni w naszym poligonie szkoleniowym? Przy maszynie możemy pokazać jak to się robi, ale nie możemy zasymulować błędów, usterek. Natomiast z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości możemy zasymulować usterki i słuchacz będzie mógł rzeczywiście te usterki znaleźć i wskazać, czyli ta obsługa codzienna będzie bardziej zbliżona do tego, co rzeczywiście się dzieje pod ziemią – mówiła Monika Gazda, wiceprezes zarządu Miedziowego Centrum Kształcenia Kadr w Lubinie. Producentem niecodziennego urządzenia jest firma Setapp, realizującej projekt dla MCKK.

Okulary zakupiono w ramach dotacji unijnej. MCKK kolejny już raz bierze udział w projekcie unijnym, który znowu pozwolił doposażyć poligon szkoleniowy.

Poprzedni artykułMiedziowy hackathon rozstrzygnięty – na 60-lecie KGHM
Następny artykułKGHM dba o przyszłe kadry